elbrens
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

Prince forums

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

نكت نكت نكت

كاتب الموضوعرسالة
MONY18
مشرفة منتدى روح القلب
MONY18

العمل/الترفيه : طالبة
المزاج : رايقه

نكت نكت نكت Empty
مُساهمةموضوع: نكت نكت نكت   نكت نكت نكت I_icon_minitimeالأحد مارس 09, 2008 7:40 am

1- مره واحد من المدينه زار صعيدي فلما جة الليل راح الصعيدي عايز يقوم بواجب الضيافه للسياره فعلق على بوز السياره علف فالسياره ما مكلتش
فراح اخذ العلف وخلى شويا على الارض يعني على شان الضيف يشوف انه اكل السياره فلما طلع الصبح راح الضيف عايز يشغل السياره وطلب ابريق ميه على شان يحطه في الردياتير راح الصعيدي نط وقال اوه يبوي انا عرفت دلوكيت لية ما اكلتش اتاريها عطشانه

2- فيه قرية في الصعيد وفيها حفـرة .... كل يوم يقع فيهاواحد ..... واحد يلحقوه ... والثاني يموت ... فاجتمع اهل القرية علشان يبحثوا عن حل ...
واخيرا اتفقوا على انهم يتخذوا حل عاجل من احد ثلاثة حلول ... يشتروا سيارة اسعاف ويحطوها جنب الحفرة ... او يبنوا مشتشفى جنب الحفرة ... او يردموا الحفرة ويحفروا بدلا منها وحدة جنب المستشفى

3-فى يوم المراة العالمى اجتمع 3 ستات واحدة امريكية والتانية فرنسية والتالتة صعيدية , قالوا لازم نحبب رجالتنا فينا ونعرفهم قيمتنا فاتفقوا محدش فيهم هيقوم بواجبات البيت لمدة اسبوع ويتقابلوا بعدها يعرفوا النتيجة .
بعد اسبوع ..........
الامريكية : اضربت عن شغل البيت ومشفتش حاجة اول يومين لكن بعد كدة جة صالحنى واتاسفلى .
الفرنسية : اضربت عن شغل البيت ومشفتش حاجة اول يومين لكن بعد كدة جة وجابلى ورد وقالى انا هاعمل كل حاجة .
الصعيدية : اضربت عن شغل البيت ومشفتش حاجة اول يومين لكن بعد كدة ابتديت اشوف بعنيا اليمين شوية بشوية

4- مره واحد بلديتنا دخل كوفى شوب وطلب واحد شاى الجرسون جاب له الشاى
وقاله اتفضل يا بيه الشاى اهوه والسكر بره رد عليه بلديتنا وقاله بره ليه حرام عليك الجو برد قوى خليه يتفضل جوه هنا

5-واحد الماني اخترع جهاز قياس الكذب فحب يجرب الجهاز فجاب واحد ياباني وواحد انجليزي وواحد امريكي وواحد من اخوتنا الصعايده
فقعد اول واحد الياباني وقال انا بفكر اعمل مكتبه بتطير فزمر الجهاز فطلعوه بره كداب وقعدوا الانجليزي فقال انا بفكر اعمل جزمه بها محمول فزمر الجهاز كداب فقعدوا الامريكي فقال انا بفكر اعمل جذمه بتمشي لوحدها فزمر الجهاز كداب فقعدواا الصعيدي فقال انا.... بفكر ..... فزمر الجهاز كداااااااااب

6-ثلاثه نمور اتراهنوا على الصيد راح الاول ورجع في بقه
دم قليل قال شفتو الشجره اللى هناك دى؟
قالوا أيوه قال اصطادت عندها أرنب
راح الثاني ورجع في بقه دم كثير قال شفتو
الصخره اللى هناك دى قالوا أيوه قال اصطادت عندها غزال
راح الثالث وهو أغبى واحد فيهم ورجع وكله دم قال شفتوا
العمود اللى هناك ده قالوا أيوه قال أنا ما شفتهوش

7- حد بخيل قال لابنه : إنجح السنة دي وانا أجبلك كورة ..
الولد شد حيله ونجح .. أبوه إشترى له كورة .. وقال له : طب لو نجحت السنة الجاية هأنفخهالك

8- مرة اتنين خارجين من خمارة واحد بيقول للتانى انا عايز العب كورة فصاحبه قلوا مفيش كورة فقالو اول واحد هيخرج من الخمارة نقطع راسو ونلعب بيها
فخرج واحد سكران اكتر منهم فقالولو هنقطع رايك ونلعببيها كورة فقام مطلع مسدس وقال اى واحد هيجى جنب الكورة هفرقعها

9- اتنين ستات عواجيز نفسهم يتجوزوا وطبعا مش لاقيين فكروا يعملوا اعلان فى الجرنال
كتبوا فية .......تزوج واحدة ..و احصل على الثانية ( مجانا )

10- مرة اتنين أغبيه عندهم حصانين.. فكانوا عايزين يعلموهم علشان ما يتلغبطوش بينهم .. الاول قطع اذن حصانه وراح قال للتاني ،
فالتاني قاله ااه يخرب بيتك انا بردك عملت كده....
فالاول راح فقع عين حصانه ، و راح قال للتاني.... فالتاني قاله ااه يخرب بيتك
انا بردك عملت كده.... فالاول قاله انت هتصدعلى دماغي... خدت انت الحصان الاسود وانا الحصان الأبيض

MONY18

نكت نكت نكت
صفحة 1 من اصل 1